fbpx
15 decembrie 2020

20% sponsorizare + 80% implicare = 100% impact pozitiv în societate

E ultima lună a anului și multe companii își întocmesc situațiile financiare și non-financiare anuale – analize, estimări, previziuni, obiective planificate versus cele realizate. Și tot în ultima lună, ne uităm la ce am realizat, ce ne propunem, planificăm, visăm cu gândul la un viitor mai bun, mai prosper.

Într-o lume complicată și vremuri agitate, există timp și pentru speranță prin implicare în comunitate. Cea mai simplă formă de implicare pentru companii și fără implicații financiare suplimentare este prin Legea Sponsorizării.

 

Cine beneficiază? Ce tip de companie poate redirecționa?

Orice companie sau microîntreprindere are opțiunea de a direcționa trimestrial, sub formă de sponsorizare, o parte din impozitul pe profit, respectiv venit datorat statului către programe în folosul comunității derulate de asociații și fundații. Întrucât legea sponsorizării dă dreptul companiilor să aleagă ce pot face cu o parte din taxele datorate, ele pot alege să redirecționeze până la 20% din impozit către or cauză non-profit: socială, de mediu, pentru educație ș.a. Acest impozit se direcționează FĂRĂ NICIUN COST suplimentar pentru companie către entitatea aleasă.

 

Exemple de bună practică – cu mic cu mare, facem o schimbare!

Vă întrebați dacă alte IMM-uri susțin cauzele unele organizații non-profit? Sau de ce ați susține o astfel de cauză și care este procesul pentru a direcționa până la 20% din impozit? Vă prezentăm câteva exemple de antreprenori, care au susținut de-a lungul anilor asociația ViitorPlus .

Mulțumim tututror sponsorilor, partenerilor, furnizorilor și clienților pentru susținerea și dezvoltarea ONG-ului ViitorPlus!

Companie sponsor: Klaussenburg Recycling GmbH

Nicolae Constantin Gavrilovici – General Manager

Câteva cuvinte despre compania pe care o reprezentați: denumire, CA, număr de angajați.

Klaussenburg Recycling GmbH este o companie românească, ce ofera servicii ecologice și management integrat al deșeurilor. Compania noastră  a fost înființată în 2012 și a intrat pe piața serviciilor integrate de colectare deșeuri cu dorința de a propune clienților săi o abordare nouă, proaspată, serioasă oferind servicii de calitate, pe care te poți baza.

Anul trecut compania noastră a avut o cifra de afaceri de peste 3 milioane de euro, cu un număr mediu de 40 de angajați și deși contextul social-economic nu este deloc favorabil, sperăm că în viitor să putem continua într-un trend relativ ascendent care să ne permita pastrarea locurilor de muncă și poate chiar crearea a noi oportunități.

De ce alegeți să susțineți prin sponsorizare asociația ViitorPlus?

În fiecare an compania noastră a ales să susțină asociația ViitorPlus atât prin sponsorizări materiale cât și prin suport operațional în ceea ce privește sistemul de colectare selectivă a deșeurilor reciclabile din proiectul Recicleta. Din punctul nostru de vedere, sustenabilitatea în ceea ce privește  mediul, se referă la oameni, la oamenii de astăzi și cei de mâine, de aceea, continuitatea socială și de mediu sunt esențiale pentru indeplinirea rezultatelor dezvoltării durabile și, prin urmare, acestea trebuie să fie pe deplin integrate în proiectele și programele noastre.

Ce mesaj ați transmite companiilor din România pentru a le convinge să redirecționeze până pe 31 decembrie fondul de sponsorizare către cauze de mediu și sociale, susținerea asociaților non-profit / ONG-urilor?

Ne bucurăm ca ne-ați pus această întrebare, astfel, prin intermediul vostru aș vrea să transmitem și altor companii din România ca viitorul acestei țări depinde de fiecare dintre noi și de acțiunile noastre din societate. Prin redirecționarea a 20% din impozitul pe profit către diferite cauze de mediu și sociale, ne aducem practic aportul și totodată «punem umărul» la consolidarea și dezvoltarea societății în care trăim. 

 

Mihai-Daniel Ioniță – Chief Commercial Officer

Ce alte cauze ați mai susținut de-a lungul anilor?

În fiecare an Klaussenburg Recycling a ales să se implice activ în societate susținând proiecte ca Asociația Dăruiește Viață, Asociația Help Autism, Organizația Sos Satele Copiilor, Fundația Regală Margareta a României Fondul Pentru Vârstnici, dar și alte proiecte apreciate ca fiind de importanță majoră.

Explicați pe scurt vă rugăm cum procedați d.p.d.v contabil pentru calculul fondului de sponsorizare.

În ceea ce privește calculul fondului de sponsorizare, din cunoștințele mele, acesta se efectuează conform legislației fiscale în vigoare și trebuie să respecte întocmai prevederiilor legale, nu există o procedură diferențiată în funcție de companie.

 

 

Companie sponsor: REAL TEAM

Emilia Stanciu – General Manager

Câteva cuvinte despre compania pe care o reprezentați: denumire, CA, număr de angajați.

Real Team Division a pornit ca agenție de publicitate, acum 13 ani. Între timp am dezvoltat și alte activități (saloane de înfrumusețare) și încercăm să dezvoltăm afaceri în diverse domenii. Compania a pornit de la 1 angajat și a ajuns în prezent la un număr de 25 de angajați permanenți + colaboratori/proiecte punctuale.

De ce alegeți să susțineți prin sponsorizare asociația ViitorPlus?

Am cunoscut Asociația ViitorPlus, prin intermediul agenției, atunci când am produs materiale publicitare pentru ei. Constanța, seriozitate și respectul extrem pentru munca pe care o depun, ne-a determinat ca în timp și noi să devenim “clienții” lor. Am apelat la serviciile lor de colectare separată, atunci când am realizat că, deși firma noastră plătea către compania impusă de primărie toate taxele, colectarea nu se făcea corect. Plătim în continuare taxele de habitat (suntem obligați prin deciziile consiliului de sector), însă am ales CHIAR să facem această colectare selectivă cu cei de la ViitorPlus, chiar dacă implica un extra cost pentru companie.

Ce alte cauze ați mai susținut de-a lungul anilor?

Suntem, prin punctele noastre de lucru, parteneri Magic Help și încercăm să redăm un strop de normalitate persoanelor care se luptă cu cancerul, prin asigurarea gratuită de servicii în cadrul saloanelor noastre de înfrumusețare; am participat, prin redirecționarea a 20% din impozitul pe profit către Magic Home; donând lunar, prin SMS (de pe telefoanele companiei) pentru diverse cauze pe care le considerăm importante: Daruiește Viață, Stop Violenței Domestice etc.

Explicați pe scurt vă rugăm cum procedați d.p.d.v contabil pentru calculul fondului de sponsorizare.

De acest aspect se ocupă firma de contabilitate, care ne comunică suma aferentă impozitului pe care îl putem redirecționa, semnăm contractul cu Asociația căreia dorim să îi direcționăm banii și facem plata. Procedura este identică cu orice plată.

Ce mesaj ați transmite companiilor din România pentru a le convinge să redirecționeze până pe 31 decembrie fondul de sponsorizare către cauze de mediu și sociale, susținerea asociaților non-profit / ONG-urilor?

Modul în care arată societatea azi este un bun barometru al gradului de implicare al fiecărei persoane, fizice sau juridice. Nu există prea puțin. O bună bucată de timp, pentru că suma pe care urma să o direcționez era foarte mică (profitul firmei fiind mic), am considerat că “nu merită efortul”. Nu m-a ajutat nici faptul că nu aveam suficiente informații și nici lipsa de implicare a contabililor, care, din comoditate (trebuie făcut un document în plus), comunicau că procedura este extrem de complicată. Odată cu trecerea anilor și dobândirea unei maturități, dar și pentru că am cunoscut oameni implicați în cauze de mediu și sociale, am înțeles că nu există prea puțin. Acum, spre deosebire de acum 10 -13 ani, avem informații mult mai clare, iar numărul ONG-urilor cu adevarat implicate a crescut.

Ultima strigare, hai cu o sponsorizare!

Dacă ești reprezentant al unei companii și nu ați reușit încă să direcționați din impozitul pe profit sau pe venit, mai este doar puțin timp, până la 31 decembrie 2020.

Poți susține ViitorPlus – asociaţia pentru dezvoltare durabilă. Printre programele ViitorPlus se numără: Adoptă un copac, Harta Reciclarii, Recicleta, ecOprovocarea, Atelierul de Pânză.

Redirecționează 20% din impozitul pe profit / venit până la 31 decembrie 2020 către ViitorPlus. Împreună redescoperim legătura cu natura și investim în ceea ce lăsăm în urma noastră!

Mai multe detalii despre rezultate programele ViitorPlus, despre pașii de urmat pentru a direcționa către o cauză, vizitează  https://www.viitorplus.ro/20sponsorizare20/. Pe această pagină ai un calculator pentru a simula suma pe care o poți redirecționa, poți completa automat contractului de sponsorizare și ulterior semnăm rapid online contractul.

Leave your comment Submit your comments now